Välkommen Luna!

Klockan 4.08 den 7 maj föddes våran älskade dotter Luna! Förlossningen gick snabbare än vad jag hade tänkt mig & tack vare epidural bedövningen så gjorde det nog inte så förbaskat ont som det faktiskt kunde göra.
Jag förstår mig inte på kvinnor som bara vill ha lustgas, stark! Jag tyckte inte att den gjorde så mycket ensam men ihop med epiduralen så hade den faktiskt effekt.

Jag har aldrig skrikit så mycket i hela mitt liv. Helt ärligt. Jag kände inte ens igen min egna röst när jag skrek för den lät helt annourlunda. Fullt pumpad med renaste smärta. När jag väl skulle börja krysta ut henne så sa hon åt mig att vara tyst, att det gav mer styrka om man håller inne all luft. Jag vet inte om det stämmer men jag kan i alla fall säga att det var en ENORM smärta & jag grät konstant.




Ammningen börjar jag få kläm på & även Luna. Dock vet jag inte om jag har tillräckligt med mjölk än på grund av min bröstförminskning. Ska försöka i några veckor & se om det tar sig. I värsta fall får jag gå över helt till välling eller om jag fortfarande kan amma lite så kan jag alltid kombinera med välling sa dem. Nu är jag trött & orkar inte skriva mer. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag är så jävla glad för er skull! / Tant Åsa

2011-05-10 @ 14:43:07
URL: http://busstopheadache.blogg.se/
Postat av: Hanna (Bloggaren själv.)

Jag har pussat henne jättemycket från tant Åsa! :'3

2011-05-11 @ 09:56:12
Postat av: Hilda

grattis Hanna! fan vad roligt

2011-05-13 @ 13:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0